Mindent fizet a vezérszurkolóknak Katar, akik csak jót írnak a vb-ről

Katari marketing megközelítés

Sokak számára antipatikus, hogy a közel-keleti ország rendezi a 2022-es labdarúgó-világbajnokságot és ami a marketinget illeti, a legújabb húzásuk sem változtatja meg tömegek véleményét.

A rendezők ugyanis a FIFA segítségét kérve felvették a kapcsolatot a résztvevő gárdák vezérszurkolóival és egy nagyon is bőkezű ajánlattal álltak elő számukra. Eszerint Katar fizeti az útjukat, a szállást, a jegyeket, sőt, még költőpénzt is kapnak pluszban – azaz teljesen ingyen élvezhetik az egész tornát – feltéve, ha csak és kizárólag jókat írnak és nyilatkoznak a szervezésről.

Noha Ahsan Mansoor, a program felelős vezetője azt nyilatkozta, hogy azoknak, akik élnek ezzel a lehetőséggel, semmiféle kötelezettségük nincs, a minden apró részletre kiterjedő szerződés nem egészen erről tanúskodik. Aszerint ugyanis aktívan jelen kell lenni a különböző médiumokban, részt kell venni bizonyos programokon, sőt, a különböző platformokon felbukkanó negatív vélemények jelentésére is kiemelt figyelmet kell fordítani. Ez – noha némiképp burkoltan próbálták meg prezentálni -, egyértelműen marketingcélokat szolgáló lépés, bár az is vitathatatlan, hogy egyébként miért is állna érdekében ilyen nagy kiadást eszközölni a szervezőknek, ha nem származna belőle hasznuk.

Ám a fizetett együttműködés ilyen formája mindig hordoz magában veszélyeket, lévén a vezérszurkolók egyik legfontosabb feladata éppen a szabad véleménynyilvánítás. Ennek tükrében nem meglepő, hogy sokan nem is éltek a lehetőséggel, noha a országonként mintegy ötven kiszemelt kapta meg ezt a nagyon is csábító ajánlatot.